מה זה דפיברילטור ולמה הוא טוב?

המכשיר שמציל חיים

דפיברילטור בצמוד לטלפון ציבורי
מה זה דפיברילטור ולמה הוא טוב

יכול להיות ששמעתם את השם הזה אבל לא הייתם בטוחים מה הוא אומר. בסדרות בתי החולים הוא מוזכר לא פעם, וגם בשטח הוא אחד המרכיבים הקריטיים בטיפול המוענק לפצועים ולנפגעים. הכירו את הדפיברילטור, מכשיר שמעביר אל הלב שוקים חשמליים כדי לאפשר תפקוד תקין שלו.

במצב תקין שרירי הלב מתכווצים במקביל לחלקים אחרים בו, וכך מתאפשר תפקוד יעיל של משאבת הדם. דפיברילטור הוא כלי משמעותי מאוד שמאפשר לנו להציל חיים, ומקרים רבים של דום לב ניתן היה למנוע אילו היה מכשיר כזה בהישג יד.

איך דפיברילטור מציל חיים?

אדם הסובל מדום לב זקוק להחייאה מהירה ומידית באמצעות שוק חשמלי. למעשה, רק אם השוק החשמלי יינתן בדקות הראשונות יהיה סיכוי להצלה, כאשר לאחר שבע דקות יורד הסיכוי להצלה באופן ניכר. המסקנות הללו נשענות על מחקרים שמצאו שהשימוש במכשיר הציל מטופלים רבים, עד מחצית מהמקרים, בהשוואה ל-5 אחוזים מאלה שסבלו מדום לב ולא קיבלו שוק חשמלי בשבע הדקות הראשונות.

זו בדיוק הסיבה לכך שהמומחים ממליצים להצטייד במכשיר ולהציל חיים. במגרשי הספורט, במקום שבו הספורטאים מושכים את גופם לגבולות חדשים, יש חשיבות עצומה לרכישת דפיברילטור. במוסדות החינוך, בקליניקות ואף במוסדות ציבוריים יש למכשיר השפעה לא מבוטלת על היכולת להגיש עזרה ראשונה.

דפיברילטור - מה התפקיד

מצבים נוספים בהם דפיברילטור יתברר כחיוני

דום לב הוא מצב נפוץ שבו ניתן לטפל ביעילות אם קיים במקום מכשיר דפיברילטור. עם זאת, זהו לא המצב היחיד שבו המכשיר יתברר כבעל חשיבות עליונה.

חולים שסובלים מהפרעות בקצב הלב מתמודדים לא פעם עם הפסקה של הפעילות החשמלית התקינה של הקוצב הראשי, מה שמוביל לאספקה בלתי סדירה של דם ולבסוף גם לאובדן הכרה ואף מוות.

דפיברילטור מסייע בבעיות הללו, ובמקרים שונים אף מושתל דפיברילטור פנימי בגופו של המטופל כדי לסייע ללב לפעול באופן סדיר ותקין.

במצב שבו המטופל סובל מדום לב, שימוש מהיר בדפיברילטור לא רק יגביר את הסיכוי להציל את המטופל, אלא הוא עשוי למנוע מצבים של נזק מוחי. אם כן, זהו ללא ספק ציוד קריטי שיכול להיות ההבדל המשמעותי בין חיים למוות. אם אתם מתלבטים האם הוא נחוץ הגיע הזמן להפסיק להתלבט, שהרי את התשובה תקבלו אם הצורך במכשיר יעלה והוא פשוט לא יהיה שם כדי להציל חיים.

>>> קורס עזרה ראשונה

דפיברילטור