קורס עזרה ראשונה בראשון לציון

קורס עזרה ראשונה

קורס עזרה ראשונה בראשון לציון
מגיש עזרה ראשונה

צרו קשר בWhatsApp דרך האייקון או דרך 03-6700971 ותענה במיידי

5 סיבות מצוינות להשלים קורס עזרה ראשונה בראשון לציון

אתם מבינים שזה חשוב אבל לא ממהרים להירשם, מתלבטים האם יהיה לכם זמן ובינתיים נשארים ללא ידע משמעותי שיכול להציל חיים.

קורס עזרה ראשונה בראשון לציון הוא ללא ספק קורס חשוב, בין אם אתם זקוקים לתעודה הפורמלית במסגרת העבודה ובין אם אתם רוצים לדעת מה צריך לעשות במצבי חירום.

אם אתם עדיין לא בטוחים למה זה חשוב כל כך, הסיבות שלפניכם אולי יעשו את העבודה, ופרטים נוספים תוכלו לקבל במרכז ההדרכה של מלער בטלפון 03-6700971.

  • קורס הכרחי במקום העבודה

יש אנשי מקצוע המחויבים לקבל את הידע המשמעותי במסגרת הקורס, והם מחפשים קורס עזרה ראשונה בראשון לציון כדי להשלים את ההכשרה ולהשתלב במקום העבודה המועדף עליהם. ברשימה הזו אפשר למנות מצילים ומאמנים, עובדי חינוך וכן ממוני בטיחות וחובשים המלווים טיולים בבתי הספר ובתנועות הנוער.

במקרים אלה הקורס אולי חובה, אבל אין ספק שיש סיבה מצוינת לכך. המציל בבריכה חייב לדעת לבצע פעולות החייאה באדם שטבע, ולא רק לחלץ אותו מהמים. מאמן הכושר רצוי שיוכל להעניק סיוע מהיר ומידי למתאמן שמעד, נפצע במהלך פעילות גופנית או סובל מבעיות בלב.

  • קורס עזרה ראשונה בראשון לציון להורים הטריים

רגע לפני שהילדים מגיעים, אתם רוצים להיות מוכנים. בין הספרים שמסבירים לכם איך מטפלים בתינוקות בראשית הדרך, מה מותר ואסור לאכול או איך מתמודדים עם גזים או בעיות שינה – חשוב  לכם לדעת מה עושים אם הילד נחנק מצעצוע או מתקשה לנשום.

קורס עזרה ראשונה בראשון לציון הוא קורס שכולל המון נושאים משמעותיים מבחינת ההורים, מסילוק גוף זר ועד טיפול בפציעות, וגם התמודדות עם פגיעות של בעלי חיים וביצוע החייאת תינוקות. במילים אחרות, אם אתם מעדיפים להיות מוכנים לכל סיטואציה ולדעת איך לנהוג במצבי חירום, קורס מקיף ויסודי יעזור לכם לקבל ידע וטכניקה, ובעיקר להגיב מהר ונכון גם ברגעים שבהם נדמה כי איבוד עשתונות הוא הפתרון היחיד.

  • כלים משמעותיים במדינה למודת תאונות

יש לא מעט טרנדים שבאים והולכים, אבל בישראל נדמה שיש מגמה אחת שלא משתנה, אלא רק לשלילה. מספר תאונות הדרכים עולה בקצב קבוע, עם ילדים ומבוגרים שנפגעים ממכוניות, אופניים, אופנועים ואפילו קורקינטים חשמליים. בוגרי קורס עזרה ראשונה אשר נקלעים אל המצבים הללו, הם אלה שיודעים להגיב ראשונים.

הם לא קופאים במקום כשהם נקלעים אל הזירה, ובמקום זאת הם פועלים במהירות כדי לאבחן את המצב ולהעניק סיוע ראשוני עוד לפני שיגיעו כוחות ההצלה אל המקום. במקרים רבים הם מצילים חיים, ובמקרים רבים אחרים זהו הטיפול שמאפשר להם להחלים בצורה טובה הרבה יותר.

  • התחלה טובה למי שרוצה לעסוק בתחום

קורס עזרה ראשונה, ובהמשך גם קורס ריענון עזרה ראשונה בראשון לציון, הם שני קורסים שתורמים לא מעט לכל מי שחולם על עתידו המקצועי בעולם הרפואה. למעשה, בוגרי קורס עזרה ראשונה יכולים להמשיך לקורסים נוספים, בהם קורס חובשים או קורס פרמדיקים. כך הם משתלבים במקצועות הטיפול עוד לפני הלימודים האקדמיים, ואין ספק שזו נקודת התחלה לא רעה בכלל למי שחולם ללמוד רפואה ולהוסיף לשם שלו את התואר ד"ר בעוד כמה שנים.

  • קורס שמשפר את זמן התגובה

כשאנחנו נמצאים במצב חירום, בין אם נקלענו לזירת פיגוע או זיהינו אדם שאיבד הכרה ברחוב, אנחנו לא תמיד יודעים איך להגיב. במצבים הללו הדופק עולה, המתח בשיאו והגוף לא מצליח לזוז או לעשות את הדרוש כדי לספק עזרה של ממש.

בוגרי קורס עזרה ראשונה בראשון מגיעים יותר מיומנים וגם קצת יותר רגועים. בזכות התרגול הרב וההיכרות עם הסימפטומים השונים הם יודעים לבצע ניתוח מהיר למדי של המצב, והם פועלים בשליטה טובה יותר.

קורס עזרה ראשונה
קורס עזרה ראשונה בראשון לציון

מה לומדים במסגרת קורס עזרה ראשונה?

אחרי שזיהינו 5 סיבות מצוינות להשלים קורס עזרה ראשונה בראשון לציון, ויש עוד לא מעט סיבות אחרות כמובן, הגיע הזמן להבין מה בדיוק תלמדו בקורס. נקדים ונדגיש שניתן להתאים קורסים ספציפיים על פי צרכי המשתתפים, וכך ייבנה קורס ייעודי לצוות המאמנים בחדר הכושר, לאנשי החינוך בבית הספר או לכל ארגון באשר הוא.

עם זאת, ישנם גם קורסים כלליים יותר, וממילא ישנם נושאים הנדרשים כמעט בכל קורס ולכל קבוצת משתתפים. הנה כמה נושאים מרכזיים:

  • היכרות עם מערכות העצבים, הנשימה והלב
  • הגדרת מצבי החירום וסמכויות המע"ר
  • סכמת פעולה – מה עושים במצב חירום?
  • סכמת החייאה – הן במבוגרים והן בתינוקות
  • טיפול בבעיות לב שונות, לרבות התקפי לב או הפרעות בקצב הלב
  • התמודדות עם שבץ מוחי, אפילפסיה ומצבי חוסר הכרה או עילפון
  • טיפול בבעיות נשימה, לרבות אסטמה או דום נשימה
  • סוגי טראומה ואופן הטיפול בסוגים השונים
  • טיפול ראשוני בנפגעי קור או חום
  • טיפול בפגיעות ראש ובפגיעות עמוד השדרה
  • מצבי הלם והטיפול בהם
  • פגיעות של בעלי חיים או הרעלת מזון
  • שברים, סדקים ופגיעות אחרות במערכת השלד

ידע תיאורטי? לא מספיק

רשימת הנושאים שהצגנו כאן היא רשימה חלקית, וכל סעיף בה הוא עולם ומלואו. כדי להבין איך מבצעים החייאה לא מספיקה למידה שטחית של סדר הפעולות, אלא נדרש זמן תרגול שיאפשר למשתתפים להתנסות, לתקן, ללמוד ולשפר. רק אימון מבטיח תוצאות טובות יותר, וזוהי אחת המטרות המרכזיות בקורס.

באופן דומה, משתתפי קורס עזרה ראשונה בראשון לציון פועלים גם בתחומים אחרים. הם לומדים לטפל בפציעות, לחבוש פגיעות בגפיים ולאבחן את המצב הקיים לפי התנאים הידועים. זהו תרגול שמקדם את המטרה ומשפר את הסיכויים של האדם לשרוד גם פציעות משמעותיות בגפיים או במערכת חיונית בגוף למשל.

ממשיכים להתרענן ולשמור על הידע

סביר להניח שלא נתקלתם במצבי חירום לעתים קרובות, וגם לאחר שתקבלו את הידע המשמעותי כל כך – חלק ממנו יישאר אי שם במעמקי הזיכרון מבלי שתתנסו בו בשטח. עם זאת, במטרה להבטיח יכולת תגובה מהירה ונכונה לאורך זמן, קורס ריענון עזרה ראשונה הוא צעד חשוב ואף הכרחי.

למעשה, החוק מחייב אנשי מקצוע וארגונים לבצע ריענון מדי שנתיים, וזו בהחלט דרישה נכונה. כך אפשר להישאר מעודכנים בשינויים שונים, למשל ביחס להרכב תיק העזרה הראשונה, ולהמשיך לתרגל פעולות קריטיות שבהן לא התנסיתם בשנתיים שחלפו מאז השלמת הקורס הבסיסי.

איפה מתבצע קורס עזרה ראשונה בראשון לציון?

כשאתם מחפשים קורס עזרה ראשונה בראשון לציון יש כמה נקודות חשובות למחשבה, ולצד הבחירה במקום שאליו יהיה לכם נוח להגיע – רצוי לבחון לעומק איפה תלמדו ומה הידע שתקבלו. הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מסגרת איכותית ומתאימה:

1 – אילו קורסים מוצעים במקום? אם אתם זקוקים לקורס מקוצר שיעניק לכם את היסודות, האם יש אפשרות להשלים קורס עזרה ראשונה 8 שעות? מנגד, האם מוצע קורס עזרה ראשונה 88 שעות שיספק הרבה יותר מידע ושעות תרגול?

2 – מה כוללת תוכנית הלימודים? אם אתם צריכים קורס ספציפי לצורך עמידה בדרישות החוק, חשוב לוודא כי הקורס שאליו תירשמו יכלול את הנושאים הללו. לחלופין, מי שרוצה ללמוד פשוט כדי להגיע מוכן לזירות תאונה, לטיפול בפעוטות או לכל מטרה אחרת, קורס כללי יותר הוא כל מה שאתם צריכים.

3 – האם יש תרגול? קורס ממושך יותר הוא קורס שמציע לכם יותר שעות תרגול, וזה בדיוק מה שדרוש כדי לשפר מיומנויות ולהבטיח לכם מוכנות טובה יותר למצבי חירום.

בשורה התחתונה, קורס מקצועי עם צוות מיומן וליווי לאורך התהליך כולו, אלה הכלים הנכונים שיאפשרו לכם ללמוד, לרכוש מיומנויות ולעשות את זה בצורה הטובה ביותר. כך תהיו מוכנים יותר לכל תרחיש, לכל מצב חירום ולכל זירת תאונה, פיגוע טרור או אירוע אלים.

ידע מציל חיים, וכשמדובר בידע מהסוג הזה הכוח כולו אצלכם בידיים. קורס עזרה ראשונה בראשון לציון, ובהמשך גם קורס ריענון כמובן, הם לא פחות מאשר הזדמנות ללמוד איך מצילים חיים. לתחושת הסיפוק הזו אין תחליף.

פרטים נוספים ולתיאום הדרכה ניתן לפנות למרכז ההדרכה: 03-6700971