קורס עזרה ראשונה בחיפה

קורס עזרה ראשונה בחיפה – למה הוא חשוב כל כך?

רענון עזרה ראשונה
קורס עזרה ראשונה

צרו קשר בWhatsApp דרך האייקון או דרך 03-6700971 ותענה במיידי

הורים לעתיד, סייעות בגני ילדים, מדריכי טיולים וגם מאמני כושר בקאנטרי המקומי בחיפה, כולם זקוקים למידע פרקטי שיאפשר להם להתמודד עם מצבי חירום. בפרט, קורס עזרה ראשונה מעניק לכל אחד ואחת את הכלים המעשיים, אלה שישמשו אותם אם וכאשר ייקלעו לסיטואציה שבה רבים אחרים עשויים לקפוא. הקורס של מלער מספק את כל הידע התיאורטי והתרגול המעשי הדרושים, ואתם מוזמנים ליצור קשר עם מרכז ההדרכה בטלפון 03-6700971.

למי מיועד קורס עזרה ראשונה בחיפה?

יש יתרונות רבים למסגרת הלימודים היסודית והמקיפה הזו, ובוגרי קורס עזרה ראשונה בחיפה מסוגלים להגיב במהירות וביעילות, גם כשהם נקלעים לזירת תאונה או נתקלים באדם הנחנק מגוף זר. זוהי בדיוק הסיבה לחשיבות העצומה של הקורס ושל קורס ריענון עזרה ראשונה בחיפה, והוא מיועד למגוון רחב של קהלים, לרבות:

  • עובדי הוראה
  • גננות
  • מצילים
  • מדריכי טיולים
  • מאמני כושר
  • ממוני בטיחות
  • מדריכי ירי
  • מאבטחים
  • מגישי עזרה ראשונה בטיולים

לפני הכול: אנטומיה ופיזיולוגיה

תכניו של קורס עזרה ראשונה בחיפה כוללים מגוון רחב של נושאים, אבל הצעד הראשון והחשוב מכול הוא – באופן טבעי – היכרות  עם האנטומיה, מבנה גוף האדם והמערכות החיוניות ביותר. בשלב הזה לומדים משתתפי הקורס את היסודות מרכזיים. הם מכירים לעומק את מערכת העצבים, את מערכת הנשימה וכן את מערכת הלב וכלי הדם, אלה שניתן לכנות יחד בשם הפשוט "משולש החיים". על בסיס המידע הזה ניתן להעמיק את הידיעה ולצלול פנימה אל עולמות תוכן עשירים הרבה יותר, שבהם הידע הטכני והבסיסי ביותר משתלב היטב עם התנסות מעשית ואימון כדי להכין את המשתתפים למצבי חירום בצורה הטובה ביותר.

קורס עזרה ראשונה וההכנה לשעת חירום

כאמור, קורס עזרה ראשונה בחיפה נועד כדי לאפשר לנו להגיע מוכנים יותר לכל מצב חירום, בין אם הילד בולע בטעות חלק מהצעצוע, בין אם אדם זר מאבד את ההכרה ללא סיבה הנראית לעין ובין אם אנחנו נקלעים למצבי חירום אחרים, לרבות תאונת דרכים, פיגוע טרור או שריפה. כדי להגיע לרמת הערנות והמודעות הזו, קורסי עזרה ראשונה או ריענון עזרה ראשונה מגדירים היטב מה הוא מצב חירום ואיך נכון לפעול ברגעי האמת הדרמטיים. בין השאר נלמד בקורס נושאים הקשורים בהחייאת מבוגרים וילדים, זיהוי מחלות וטיפול ראשוני בסימפטומים, מצבי חירום נשימתיים או טיפול בטראומה.

החייאת ילדים במסגרת קורס ריענון עזרה ראשונה בחיפה

קורס ריענון עזרה ראשונה כולל את עיקרי הנושאים שנלמדים במסגרת קורס עזרה ראשונה, ובין הנושאים הללו בולט נושא אחד משמעותי מאוד: החייאה. בשלב הזה חשוב להבחין בין החייאת תינוקות לבין החייאה בקרב מבוגרים, ובעוד הסכמות זהות באופן כללי – בהחלט קיימים הבדלים הנובעים מהבדלים פיזיולוגיים בין גופו של הפעוט לגופו של האדם המבוגר. במסגרת קורס עזרה ראשונה בחיפה תכירו את ההבדלים הללו לעומק, תזהו את מקורם ומעל לכל תדעו איך נכון לפעול בכל מצב ובכל נקודת זמן כדי לספק מענה אמיתי, איכותי וחשוב.

למה חשוב קורס ריענון עזרה ראשונה?

קורס עזרה ראשונה בחיפה מספק המון מידע חיוני, ונושאים רבים מתוכו עדיין לא הוזכרו בשלב הזה. עם זאת, קורס ריענון עזרה ראשונה הוא הזדמנות נהדרת לחזור על הנושאים הללו, להעמיק את הידע, להתעדכן בפיתוחים ועדכונים חדשים, ומעל לכל – זוהי ההזדמנות לתרגל שוב את סכמת ההחייאה, את זיהוי הסימפטומים השונים למחלות לב ואת הדרכים הטובות ביותר להגיב לכל אחד מהמצבים הללו. עם הידע והתרגול הללו זמן התגובה שלכם יהיה קצר במיוחד, מה שיאפשר לכם להעניק את הטיפול האיכותי במהירות, לסייע לפצועים ולהציל חיים.

מחלות לב וכלי הדם

קורס עזרה ראשונה בחיפה כולל עוד כמה נושאים מרכזיים ובעלי חשיבות עליונה. הנה כמה מהנושאים הללו:

  • מחלות לב ומצבי חירום במערכת כלי הדם, לרבות מחלות כמו טרשת עורקים, התקף לב, דום לב והפרעות בקצב הלב
  • טיפול במצבי חירום עצביים, בהם אפילפסיה, עילפון, שבץ מוחי וחוסר הכרה
  • סילוק גוף זר בקרב פעוטות, צעירים ומבוגרים
  • היכרות עם מצבי טראומה, סמכויותיו של מגיש העזרה הראשונה וסוגי הטראומה השונים
  • התמודדות עם פגיעות ראש, לרבות זעזועי מוח ושברים בבסיס הגולגולת
  • טיפול בנפגעי עמוד השדרה, בפגיעות גפיים, בטן או חזה וכן במצבי הלם
  • פגיעות בשלד, לרבות במצבי נקע, פריקות, שברים וסדקים
דפיברילטור - מה התפקיד
קורס עזרה ראשונה

קורס עזרה ראשונה בהיקפים משתנים

הרשימה הארוכה המרכיבה את תוכנית הלימודים המרכזית בקורסי עזרה ראשונה וריענון עזרה ראשונה, היא רשימה חשובה מאין כמותה. עם זאת, בקורסים שונים תוכלו להעמיק יותר או פחות, בדיוק לפי  הצורך. בקורסים קצרים וממוקדים מאוד תוכלו ללמוד את עיקרי הדברים תוך 4 או 8 שעות, לצלול קצת יותר לעומק בקורסים של 22 או 30 שעות וכן להשלים קורס עזרה ראשונה 44 שעות או 88 שעות. במקומות עבודה רבים אף ניתן לתכנן קורסים המותאמים בדיוק לצרכי המקום והעובדים, וכך ניתן לבנות קורס ייעודי למאמני כושר, למדריכי טיולים או לסייעות בגני הילדים.

בוגרי הקורס מוכנים יותר לכל מצב

אם אתם עדיין לא בטוחים האם קורס עזרה ראשונה נכון גם לכם, נסו לדמיין את התרחישים השונים. נסו להעריך איך תגיבו אם תשהו במסעדה בזמן שסועד אחר יזעק לעזרה בעקבות חנק, אם תהיו שם בחדר הכושר כאשר מתאמן יאבד את ההכרה או אם פעוט יזדקק להחייאה. ללא ידע מתאים ובוודאי שללא תרגול, היכולת להגיב מצומצמת באופן משמעותי. במקום לפעול במהירות וביעילות תמצאו את עצמכם קפואים, מבולבלים ובעיקר חסרי אונים. מנגד, בוגרי קורס עזרה ראשונה וקורסי הריענון השונים יודעים מה צריך לעשות. הם מזהים את הסימפטומים מהר יותר, קולטים את הסיטואציה במדויק וממהרים להגיב באופן שיכול להציל חיי אדם ולשפר באופן ניכר את סיכוייו של האדם להחלים.

אחרי שנתיים – מרעננים שורות

לאחר כשנתיים רצוי להשלים גם קורס ריענון עזרה ראשונה, וכאמור זוהי הזדמנות מצוינת לתרגל שוב את כל אותן פעולות מהותיות שיכולות להציל חיים. יש סיבה טובה לעשות זאת גם אם נדמה לכם שאתם זוכרים היטב את סכמת ההחייאה או את הדרך הנכונה לחבוש פצוע בשטח. בפשטות, מצבי החירום אינם שכיחים בחיי היומיום שלנו, ואם ממועד השלמת הקורס לא נתקלתם בסיטואציה שבה נדרשתם להפגין את הידע שלכם, אין כמו ריענון כדי להבטיח טכניקה מדויקת וזמן תגובה מהיר הרבה יותר.

קורסים המותאמים אישית

לצד הקורסים הכלליים תוכלו לתכנן בקפידה תוכן ייעודי המתאים לצרכי העסק או הארגון שלכם. במילים אחרות, קורס עזרה ראשונה בחיפה איננו רק קורס המספק מידע כללי ותרגול במגוון רחב של נושאים – אלא מסגרת לימודית שניתן להתאים לכל צורך ולכל מטרה. קורסים לאנשי חינוך יתמקדו בסיטואציות שהסבירות להופעתן בשגרה היומיומית גבוהה יותר, לרבות החייאת ילדים, סילוק גוף זר או פגיעות שונות. מצילים ומאמני כושר יוכלו להתמקד בביצוע פעולות החייאה במבוגרים וילדים, בטיפול באובדן הכרה ובפציעות גפיים, שברים או פריקות. ידע תיאורטי ותרגול מעשי גם יחד הם שיעניקו לאנשי המקצוע הללו את הכלים הדרושים בדיוק להם, וכך ניתן לחזור ולהתאמן על פרקטיקות אחרות על פי צרכי המשתתפים.

קורס עזרה ראשונה בחיפה – מציל חיים

בשורה התחתונה, כולנו רוצים לתרום, לסייע ולהציל חיים במידת האפשר. בחיי היומיום אנחנו לא נתקלים במצבים מסכני חיים, בוודאי לא בתדירות גבוהה, וזוהי בדיוק הסיבה לכך שרבים נוטים "לקפוא" כשהם ניצבים בפני אדם שאיבד הכרה, נחנק או נפצע באורח קשה. עם זאת, הידע המקצועי, הכלים הבסיסיים והטכניקה הפשוטה ביותר, כל אלה יחד מאפשרים לנו לפעול בצורה טובה ויעילה הרבה יותר. אנחנו יודעים להגיב, לזהות את המצב, לנתח אותו במדויק ולהגדיר את הפעולה הנכונה והמתאימה ביותר. כך אנחנו מצילים חיים ומושיטים יד למי שזקוק לה.

 

כדי להגיע אל המצבים הללו מוכנים ככל האפשר, קורס עזרה ראשונה בחיפה הוא המסגרת הטובה ביותר, ועם הליווי המקצועי של צוות מלער תקבלו את כל המידע שאתם צריכים. מהיכרות עם מערכות הגוף, דרך ביצוע החייאה ועד זיהוי מחלות וטיפול בשברים או בפציעות שונות – קורסי עזרה ראשונה או ריענון עזרה ראשונה מאפשרים לכם לשלוט במצב, לנווט אותו כראוי ולשפר באופן דרמטי את מצבם של הפצועים בשטח. במדינה שבה תאונות דרכים, פיגועי טרור ותקריות אלימות אינם נדירים, זהו ידע חשוב מאין כמותו. כך, בין אם אתם זקוקים להכשרה הזו לצורך העבודה ובין אם לטובתכם האישית בלבד, קורס עזרה ראשונה הוא כל מה שאתם צריכים כדי להיות תמיד עם היד על הדופק.

פרטים נוספים ולתיאום הדרכה ניתן לפנות למרכז ההדרכה: 03-6700971