קורס עזרה ראשונה בירושלים

קורס עזרה ראשונה בירושלים – מה לומדים בו?

קורס עזרה ראשונה
קורס עזרה ראשונה

אתרים היסטוריים, מתחמי בילוי וגם מרכזי קניות ושפע של אטרקציות. את כל אלה אנחנו יכולים למצוא בירושלים, אבל אין ספק שלצד כל הטוב הזה יש בה גם סכנות שכולנו חייבים להכיר. מתאונות דרכים ועד תקריות אלימות ופיגועי טרור, אירועים מהסוג הזה מחייבים אותנו להפגין ערנות ולהגיע מוכנים עם הכלים הבסיסיים והחשובים ביותר.

אנחנו צריכים לדעת איך להגיב כשאנחנו נתקלים באדם השרוע על הקרקע ללא הכרה, איך לסייע למי שנפגע בתאונה ואיך להציל את חייו של מי שנחנק מאוכל  בזמן שהוא מבלה להנאתו במסעדה טובה בעיר. קורס עזרה ראשונה בירושלים יעניק לכם את הידע הזה ואתם מוזמנים לקבל פרטים נוספים במרכז ההדרכה של מלער בטלפון 03-6700971.

תוכן הקורס – מותאם לכל מטרה

חשוב לזכור כי קורס עזרה ראשונה בירושלים הוא קורס שיכול להתאים לכל אדם באשר הוא, ובנוסף ניתן לתכנן מראש את הקורסים הייעודיים לצרכים ספציפיים ומוגדרים יותר. כך הוא יכול להתאים להורים לעתיד, אלה שרוצים לדעת איך להיערך למצבים שבהם הפעוט ייחנק מצעצוע או לתרחיש שבו הילד ייפול וישבור את אחת הגפיים.

הוא יכול להתאים גם לאנשי חינוך שצריכים להגיע ערוכים ומוכנים לעבודתם עם הצעירים, ולספק להם מענה אמיתי בשעת הצורך. הוא חשוב במיוחד לעובדי כוחות הביטחון, לאנשי ההצלה, למאמני כושר ולכל מי שבמסגרת עבודתו עלול להיתקל במצבי חירום הדורשים מהירות תגובה ופעולה נכונה.

קורס עזרה ראשונה בירושלים – מיומנויות קריטיות

מעל לכל, קורס עזרה ראשונה בירושלים (וכפי שנסביר בהמשך גם קורס ריענון עזרה ראשונה בירושלים) הוא קורס שיש לו השפעה עצומה על הנפגעים ועל סיכויי ההחלמה שלהם. אדם שמאבד את ההכרה וממתין דקות ארוכות לקבלת סיוע עלול לספוג בזמן הזה נזקים לא מבוטלים, בעוד טיפול ראשוני במקום יכול לשנות את המצב באופן משמעותי מאוד.

באופן טבעי, מי שנחנק ממזון או מחפץ זר חייב לקבל מענה מידי, שכן כל רגע שחולף עלול להוביל לתוצאה בלתי הפיכה. במסגרת קורס מקצועי ומקיף תוכלו להכיר את מצבי החירום השונים ולקבל את הכלים הטובים ביותר להתמודדות עמם כדי שתדעו בדיוק איך נכון לפעול. אלה המיומנויות שיתבררו כחשובות במיוחד ברגעי האמת.

קורס עזרה ראשונה

קיצור משמעותי של זמן התגובה

כשאתם יוצאים לבלות בירושלים, כשאתם נהנים מהאוכל הנפלא והתפאורה המושלמת לצילומי תמונות מרהיבות לאינסטגרם – ההיכרות עם הסכנות השונות היא הכרחית, למרות שהיא לא אמורה להטריד אתכם בכל רגע נתון. ככל שתדעו איך נכון להגיב ולפעול במצבים שונים כך תהיו רגועים ובטוחים יותר, ותדעו להגיב באופן מהיר ומדויק הרבה יותר.

בפשטות, אנשים שאינם מיומנים בביצוע פעולות החייאה עשויים לקפוא כשהם נתקלים במצב שבו שרוע לפני אדם מחוסר הכרה, בעוד בוגרי קורס עזרה ראשונה בירושלים יודעים לזהות סיטואציה מהר יותר, להגיב אליה באופן מדויק ולטפל בבעיה בצורה טובה. כך הם מצילים חיים, מסייעים לפצועים ומקבלים תחושת סיפוק שקשה להתחרות עמה.

התכנים העיקריים של קורס עזרה ראשונה בירושלים

השאלה שבוודאי מעסיקה אתכם בשלב הזה היא מה בדיוק תלמדו במסגרת הקורס, וכן במסגרת קורס ריענון עזרה ראשונה בירושלים, שעליו נרחיב בהמשך. אם כן, אין ספק שהיקף הנושאים והמידה שבה תעמיקו בכל אחד מהם תלויים באורך הקורס, כאשר יש הבדל בין קורס עזרה ראשונה 22 שעות לבין קורס עזרה ראשונה 44 שעות. עם זאת ניתן למנות נושאים מרכזיים ובעלי חשיבות עליונה, לרבות:

1 – מבוא והיכרות עם מטרתה של העזרה הראשונה והסמכויות של מגיש עזרה ראשונה.

2 – היכרות עם גוף האדם, עם האנטומיה ועם תהליכי החיים הבסיסיים.

3 – היכרות עם מערכת העצבים, מערכת הנשימה ומערכת הלב וכלי הדם.

4 – סכמת החייאה במבוגרים, החייאת תינוקות ותרגול הסכמה לשיפור המיומנות.

5 – היכרות עם מחלות, סימפטומים ודרכי הטיפול.

6 – טיפול בשבץ מוחי, אפילפסיה, עילפון וחוסר הכרה, וכן עם אסטמה או דום נשימה.

7 – סילוק גוף זר וטיפול בחנק.

8 – טראומה והטיפול בה.

9 – פגיעות ראש, פגיעות בעמוד השדרה ופגיעות במערכות הלב והנשימה.

10 – הלם וטיפול בפגיעות מבעלי חיים, טביעה או הרעלת בליעה.

רשימה זו חלקית בלבד, ואפשר להוסיף אליה שורה של נושאים נוספים, לרבות טיפול בשברים, פריקות, סדקים, נקעים ופגיעות נוספות בהתאם לאופי העבודה של המשתתפים בקורס, או לצרכי הארגון המבקש להכשיר את עובדיו לטיפול במצבי החירום השונים.

איך ניתן להתאים קורס עזרה ראשונה לכל ארגון?

בין אם אתם מנהלים פעוטון בירושלים, מכון כושר מקומי או בר לטובת הבליינים הירושלמיים, קורס עזרה ראשונה יכול לספק לצוות העובדים המון כלים פרקטיים וחשובים לעבודה עם הלקוחות, עם הילדים ועם עוברי אורח.

יתרה מכך, במקרים רבים השלמת הקורס היא בגדר חובה על פי חוק, וכך נכון הדבר ביחס לצוות בגני הילדים או ביחס למצילים ומאמני כושר. מאחר וארגונים שונים נבדלים אלה מאלה גם ביחס לסכנות הפוטנציאליות, אין ספק כי על הצוות לעבור הכשרה בהתאם. קורס עזרה ראשונה בירושלים יכול להתאים בדיוק להם ולהתמקד באופן הטיפול באדם טובע, במתאמן ששבר את הרגל או בילד שנחנק מצעצוע.

החוק מחייב: קורס ריענון עזרה בירושלים

בעוד חשיבותו של קורס הבסיס ברורה לחלוטין, החוק בישראל מחייב גם השלמת קורס ריענון מדי שנתיים, בוודאי בקרב עובדים המחויבים להשלים את קורס העזרה הראשונה במסגרת ההכשרה שלהם. סייעות בגן הילדים, מצילים ואנשי כוחות הביטחון וההצלה אמורים להשלים קורס ריענון עזרה ראשונה מדי שנתיים, ולדרישה הזו יש חשיבות רבה.

למעשה, רוב האנשים מקבלים ידע חשוב ומתרגלים החייאה וטיפול במחלות שונות, אבל לא מתנסים במצבי חירום בתדירות גבוהה, ולעתים אף לא פעם בשנתיים. אם כן, קורס ריענון מאפשר להם לחזור ולתרגל, וגם להתעדכן בשינויים ובעדכונים לרבות שינויים בהרכב תיק העזרה הראשונה.

איפה משלימים קורס עזרה ראשונה?

אם אתם מעוניינים להשלים קורס עזרה ראשונה בירושלים תוכלו לפנות למרכז ההדרכה של מלער לקבלת הדרכה המותאמת בדיוק לצרכים שלכם. ארגונים גדולים ועסקים קטנים, לצד מוסדות חינוך ומשרדים ממשלתיים, כולם יכולים לתכנן הדרכה שמותאמת בדיוק לצרכים שלהם.

כך ניתן לקבוע קורס עזרה ראשונה מקוצר שיימשך 4 או 8 שעות בלבד, או להעמיק עם קורס שיימשך 22 או 44 שעות. במקרים רבים ניתן לתאם גם קורס עזרה ראשונה 88 שעות ולתכנן ימי כשירות לממוני בטיחות, קורס חובשים או קורס נאמני עזרה ראשונה.

תרגול, תרגול ועוד תרגול

אחד הכללים החשובים בבחירת קורס עזרה ראשונה וכן בבחירת קורס ריענון עזרה ראשונה בירושלים, הוא כלל התרגול. ידע תיאורטי הוא חשוב, אבל רק תרגול יאפשר לכם לשפר מיומנויות ולהגיע לרגעי האמת כשאתם ערוכים ומוכנים.

עם צוות הדרכה מיומן תוכלו לשאול, להתייעץ, לקבל הכוונה וללטש את הידע שלכם. תתרגלו החייאה וחבישה, טיפול בפציעות וניתוח המצב לפני שתגישו עזרה ראשונה בשטח. בזכות התרגול הזה תגיבו מהר וטוב יותר כשתיתקלו באדם מחוסר הכרה, בילד שנחנק מצעצוע, בפציעה קשה או בזירת תאונת דרכים. כך תגיבו בלי לקפוא ובלי להסס, ותגישו עזרה איכותית הרבה יותר לכל פצוע בשטח.

מתחילים ללמוד ומצילים חיים

אם כן, זה הזמן לאתר את המסגרת המתאימה לכם, לבחון את תוכנית הלימודים ולבצע התאמות בדיוק לפי הצרכים שלכם. הורים לעתיד יוכלו להשלים קורס קצר שיספק להם את הידע החשוב כדי שיגנו על ילדיהם בשעת צרה, אנשי חינוך יעמיקו וידעו כיצד נכון לפעול כשתלמיד נופל, מאבד הכרה או משתנק, ומצילים יוכלו לסייע לאדם שטבע ולמנוע פגיעה קשה ואף מוות.

קורס עזרה ראשונה בירושלים הוא האמצעי הטוב ביותר שעומד לרשותכם, והוא זה שמסייע לפצועים לקבל את המענה המהיר, האיכותי והמתאים, זה שמקל עליהם, מציל את חייהם ומשפר את סיכויי ההחלמה שלהם באופן ניכר. בהשוואה ללימודים אקדמיים או לכל קורס שתעברו, קורס עזרה ראשונה וקורסי הריענון הם אלה שמעניקים כלים שאין להם מחיר, כלים שכל אדם צריך שיהיו ברשותו.

זה בדיוק הזמן לבחור את הקורס הנכון עבורכם, לקבל את הידע, לתרגל ולהיות מוכנים לכל צרה, בכל זמן – ולקוות שלעולם לא תצטרכו להפגין את הידע.

פרטים נוספים ולתיאום הדרכה ניתן לפנות למרכז ההדרכה: 03-6700971