קורס עזרה ראשונה והשימוש בדפיברילטור

קורס עזרה ראשונה והשימוש בדפיברילטור

נדמה שהיום כבר אין עוררין. דפיברילטור נחשב לאחר הכלים המשמעותיים ביותר, זה שעוזר לנו להציל אנשים רבים שסובלים מפגיעה לבבית. מספיק להביט כמה שנים לאחור כדי להבין עד כמה הכלי הזה שינה את התמונה. אם פעם שיעור התמותה בקרב גברים ונשים שסבלו מדום לב או התקף לב היה גבוה יותר, אחת הסיבות העיקריות לירידה בנתון הזה קשורה במכשיר הזה. כדי לעודד את השימוש בו כולל היום קורס עזרה ראשונה הדרכה המתמקדת בו, באופן השימוש בו וביכולת שלו להציל חיים. לא פחות חשוב מכך, גם החוק בישראל מכיר בחשיבות הדפיברילטור, והיום זוהי חובתם של כל משרד ציבורי ועסק שבו עובדים רבים – להציב את המכשיר בקרבת מקום. עם זאת, קורס עזרה ראשונה הוא חלק משמעותי בתהליך ההטמעה של המכשיר, שכן רק אם נדע להשתמש בו נוכל להציל חיים ולבצע החייאה.

קורס החייאה והיכולת להציל חיים

קורס עזרה ראשונה והשימוש בדפיברילטור
קורס עזרה ראשונה והשימוש בדפיברילטור

קורס החייאה הוא לרוב חלק בלתי נפרד מכל קורס עזרה ראשונה, בין אם הוא מיועד לבעלי מקצוע מסוימים, מותאם לארגון ספציפי או מוצע לקהל הרחב. במסגרת קורס עזרה ראשונה, ובהמשך גם במסגרת קורס ריענון עזרה ראשונה, לומדים המשתתפים את סדר הפעולות הנדרש כדי לבצע החייאה בקרב מבוגרים וילדים, קשישים ותינוקות. כשאנחנו יודעים בדיוק מה צריך לעשות, מתי ואיך, אנחנו יודעים להתמודד טוב יותר גם עם מצבים שנראים מפחידים ומאיימים. אנחנו מרוכזים וממוקדים, ובעיקר – אנחנו מגיבים בזמן לבעיה הקיימת. התגובה המהירה הזו חשובה מאוד כדי להציל חיים, ורק עם הידע שנקבל במסגרת קורס עזרה ראשונה – ובמסגרת קורס ריענון עזרה ראשונה מדי שנה או שנתיים – נוכל להגיע ערוכים לכל תרחיש אפשרי.

התאמת הקורס לצרכי הארגון

היתרון המשמעותי ביותר של קורס עזרה ראשונה הוא שהוא מותאם לאופי הארגון או בית העסק. במילים אחרות, ארגונים שמחויבים על פי חוק להציב דפיברילטור במקום רצוי שיתאמו קורס עזרה ראשונה לעובדים כדי שיידעו לתפעל את המכשיר בעת הצורך. מי שעובד עם ילדים רצוי שיעבור קורס החייאת תינוקות וילדים במטרה להבטיח זמן תגובה קצר יותר במידה והילד נחנק מצעצוע בזמן השהות בגן או נפצע בעת שהותו בבית הספר. עם קורס ריענון עזרה ראשונה אפשר גם להמשיך ולשמר את המידע הזה, פרט חשוב לאור העובדה שאנחנו לא נתקלים במצבים האלה כל יום. למרבה המזל, כמובן.